Ana Sayfa NELER YAPARIZ? > Atölye Çalışmaları > Okuma ve Anlama Becerileri (6-9 yaş) (10-14 yaş) >

Okuma ve Anlama Becerileri (6-9 yaş) (10-14 yaş)

Okuma ve Anlama Becerileri (6-9 yaş) (10-14 yaş) Okuma becerileri, çocukların yazılı bilgiyi gerçek durumlarda kullanma becerisi üzerinde odaklanır. Okuma becerileri ile, çocuğun topluma katılmak, potansiyelini ve bilgisini geliştirmek ve amaçlarını gerçekleştirmek için yazılı metinleri anlaması, kullanması, onlar üzerinde düşünmesi ve onlarla uğraşması hedeflenir. OECD ülkeleri arasında uygulanan 2015 PISA testi sonuçlarına göre, ülkemiz okuma becerilerinde, katılan 72 ülke içinde 50. sırada yer almaktadır. 2018-2019 MEB’in yaptığı araştırmaya göre de her 10 çocuktan 4’ü okuduğunu anlamamaktadır.

Okuma becerilerinde, çocuklara verilen metindeki bilgiye ulaşma, bilgiyi hatırlama ve yorumlama ve kendi düşüncesine yansıtma becerisi hedeflenir. Bu bağlamda, çocukların okuma yaptığı bir dizi durumu analiz etmelerini, yazılı metinlerin sunulma yollarını (ör. basılı kitaplarda, bilgi notlarında, online forum ve haberlerde) kavramalarını hedefler.

Metinlerde belirli bir pratik bilgiyi bulmak gibi fonksiyonel ve sınırlı olandan; yapma, düşünme ve varolma yollarını anlama gibi metne derin ve geniş kapsamlı bir bakış açısı kazanmaları için çeşitli yaklaşma ve metinleri kullanma yolları üzerine çalışmayı kapsar.
Ana Sayfa NELER YAPARIZ? > Atölye Çalışmaları > Okuma ve Anlama Becerileri (6-9 yaş) (10-14 yaş) >

Okuma ve Anlama Becerileri (6-9 yaş) (10-14 yaş)

Okuma ve Anlama Becerileri (6-9 yaş) (10-14 yaş) Okuma becerileri, çocukların yazılı bilgiyi gerçek durumlarda kullanma becerisi üzerinde odaklanır. Okuma becerileri ile, çocuğun topluma katılmak, potansiyelini ve bilgisini geliştirmek ve amaçlarını gerçekleştirmek için yazılı metinleri anlaması, kullanması, onlar üzerinde düşünmesi ve onlarla uğraşması hedeflenir. OECD ülkeleri arasında uygulanan 2015 PISA testi sonuçlarına göre, ülkemiz okuma becerilerinde, katılan 72 ülke içinde 50. sırada yer almaktadır. 2018-2019 MEB’in yaptığı araştırmaya göre de her 10 çocuktan 4’ü okuduğunu anlamamaktadır.

Okuma becerilerinde, çocuklara verilen metindeki bilgiye ulaşma, bilgiyi hatırlama ve yorumlama ve kendi düşüncesine yansıtma becerisi hedeflenir. Bu bağlamda, çocukların okuma yaptığı bir dizi durumu analiz etmelerini, yazılı metinlerin sunulma yollarını (ör. basılı kitaplarda, bilgi notlarında, online forum ve haberlerde) kavramalarını hedefler.

Metinlerde belirli bir pratik bilgiyi bulmak gibi fonksiyonel ve sınırlı olandan; yapma, düşünme ve varolma yollarını anlama gibi metne derin ve geniş kapsamlı bir bakış açısı kazanmaları için çeşitli yaklaşma ve metinleri kullanma yolları üzerine çalışmayı kapsar.
Okuma ve Anlama Becerileri (6-9 yaş) (10-14 yaş)
Ana Sayfa NELER YAPARIZ? > Atölye Çalışmaları > Okuma ve Anlama Becerileri (6-9 yaş) (10-14 yaş) >

Okuma ve Anlama Becerileri (6-9 yaş) (10-14 yaş)

Okuma ve Anlama Becerileri (6-9 yaş) (10-14 yaş) Okuma becerileri, çocukların yazılı bilgiyi gerçek durumlarda kullanma becerisi üzerinde odaklanır. Okuma becerileri ile, çocuğun topluma katılmak, potansiyelini ve bilgisini geliştirmek ve amaçlarını gerçekleştirmek için yazılı metinleri anlaması, kullanması, onlar üzerinde düşünmesi ve onlarla uğraşması hedeflenir. OECD ülkeleri arasında uygulanan 2015 PISA testi sonuçlarına göre, ülkemiz okuma becerilerinde, katılan 72 ülke içinde 50. sırada yer almaktadır. 2018-2019 MEB’in yaptığı araştırmaya göre de her 10 çocuktan 4’ü okuduğunu anlamamaktadır.

Okuma becerilerinde, çocuklara verilen metindeki bilgiye ulaşma, bilgiyi hatırlama ve yorumlama ve kendi düşüncesine yansıtma becerisi hedeflenir. Bu bağlamda, çocukların okuma yaptığı bir dizi durumu analiz etmelerini, yazılı metinlerin sunulma yollarını (ör. basılı kitaplarda, bilgi notlarında, online forum ve haberlerde) kavramalarını hedefler.

Metinlerde belirli bir pratik bilgiyi bulmak gibi fonksiyonel ve sınırlı olandan; yapma, düşünme ve varolma yollarını anlama gibi metne derin ve geniş kapsamlı bir bakış açısı kazanmaları için çeşitli yaklaşma ve metinleri kullanma yolları üzerine çalışmayı kapsar.